financial freedom

>> Sunday, February 14, 2010

FINANCIAL FREEDOM STARTS HERE!

Ah ha ni merupakan tag line bagi program infinity downline ini. Bagi aku ia amat besar maknanya, dan aku pasti bukan senang untuk seseorang tu mencapai financial freedom seperti yang diwar-warkan oleh program seperti ini.

Bayar RM100 then you will have the potential to multiply it to whatever amount you want. Contoh hari ni bayar RM100, dalam masa seminggu kita akan dapat RM1,000. Banyak la jugak bagi aku yang lahir dalam keluarga berpendapatan sederhana ni.

Persoalan yang timbul sekarang ni, ada ke orang yang nak join benda2 macam ni? oh berat nak jawab soalan macam tu. Tapi yang nyata, disebabkan ada yang promote program ni la ia menjadi bukti bahawa memang ada orang yang akan join program macam ni.

Tamak? Erm maybe, tapi apa2 pun think again sebelum judge orang tu tamak atau tak. Mungkin juga orang tu sebenarnya bijak. Ya la, bijak mengambil peluang depan mata. Bukan semua orang boleh nampak.

Baru2 ni aku sempat tengok video Robert T. Kiyosaki berkenaan Rich Dad Poor Dad. Kata nya

My poor dad once told me, robert, go to school, get a good result, get a good job, save money.

Obviously, ini yang selalu orang buat. Belajar penat2 dekat kolej atau university, bersaing untuk dapatkan kerja yang bagus. Then kalau kita buat silap. Apa jadi? You are Fired!

Alah bukan orang tak tau, tapi saje je nak buat2 tak tau. Ego dengan prinsip dan pegangan diri sendiri. Tapi nak sampai bila?

Macam tu masih boleh ke nak kata kita ni bebas dari segi kewangan. Sebelum tu, tune sikit mind set, bukan nak jadikan program ni sebagai pendapatan utama. Tapi cukuplah kalau sekadar ia menjadi pasif income or at least side income.

Andai kata gaji atau pendapatan bulan anda sebanyak RM2,100 (bersih), lepas tu ditambah pulak income dari infinity downline ni kira-kira sebanyak RM2,000. Jumlah total RM4,100 dah.

Kalau sebelum ni RM2,100 tu lah nak buat bayar bil, bayar tol, duit minyak, belanja keluarga, belanja diri sendiri, emergency fund, bayar hutang pinjaman belajar dan lain2 at least dengan adanya extra money dari infinity downline ni dapat la jugak kurangkan bebanan yang terpaksa ditanggung ni. Mengurangkan ya, bukan menghilangkan.

Jadi apa alternatif yang kita ada sekarang ni? Join atau pun tak join?

0 comments:

Post a Comment

Cerita Pasal Blog Ni

Sertai Aku

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP