Apa Bagusnya Infinity Downline?

>> Wednesday, February 17, 2010

Baru-baru ni aku sempat jugak chat dengan kawan lama yang bertanyakan pasal Infinity Downline dekat aku. Then, tanpa ada banyak syak wasangka aku pun terangkan la satu persatu berkenaan dengan Infinity Downline ni dekat die.
Tak lama lepas tu tiba2 dia ubah topik. Ingatkan dia masih kurang faham, rupanya dia cuba nak promote program dia rupanya. Program tu datang dari Malaysia, siapa nak masuk kena bayar RM20. Dia kata lebih berbaloi sebab lagi murah, dan kalau tak ada yang nak join pun tak rugi sangat.

Akhirnya terjawab sudah niat sebenar dia bertanya pasal Infinity Downline ni dekat aku, alah itu cuma lapik semata2. Sebenarnya dia nak promote business dia je. Kawan2 punye pasal ape nak kisah. Dengar je la, sekali2 aku bagi jugak pendapat.

Untuk join program tu kena bayar RM20 sahaja. Lagi banyak orang nak join, lagi banyak la komisen dia dapat.Berikut adalah business plan program tersebut



Saya tak galakkan anda join program macam ni, atas beberapa sebab

1. Konsep hit and run. Hari ni join, promote dekat orang ramai, lepas tu dah tak ada khabar berita lagi dah. Sebab website dah tak boleh guna, kena hack ataupun admin dah tak mau nak maintain dia punye website lagi. Sebab dah untung besar.

2. Bukan konsep networking. Bermakna tiada downline, dan tak ada overriding. Anda promote, anda dapat RM20, anda tinggalkan orang yang bayar dekat anda. Apa nak jadi terpulang la dekat dia. Sekali lagi, ini konsep hit and run jugak.

3. Tak pentingkan networking. Ini adalah sesuatu yang penting sebenarnya untuk anda yang mungkin bercita-cita untuk membina jaringan perniagaan yang lain pula. Alasannya mudah, biasanya orang yang anda berjaya dapat untuk menyertai program seperti ini biasanya turut memiliki minat yang sama seperti anda. Orang seperti ini bukanlah sangat mudah untuk dijumpai. Jadi amat tidak wajarlah skiranya anda kehilangan mereka selepas ini.

p/s membuat ulangan jualan pada pelanggan yang sedia ada adalah lebih murah dan mudah berbanding dengan mencari pelanggan baru.
4. Program seperti ini tidak kekal lama. Ini diakui sendiri oleh orang2 yang biasa menyertai program2 seperti ini. Ia akan sentiasa bertukar2. Cuma nilai mungkin akan berubah2.

5. Tiada sistem keselamatan (internet sekurity). Buktinya bila kita log in dalam ruangan ahli. Admin tak memasang sistem keselamatan pada website. Pada browser, kita boleh lihat url bermula dengan http:// bukannya https://

Untuk pemasangan sistem internet sekuriti tersebut bukanlah murah, jadi tak hairanlah admin tidak mahu memasang sistem keselamatan tersebut. Ini juga menunjukkan tahap komitment admin yang rendah dalam program tersebut dan admin hanya mementingkan diri sebenarnya.

Berbeza dengan Infinity Downline

1. Upline akan bersama dengan downline untuk membantu downline mempromosikan Infinity Downline. Konsep Hit and Run tidak akan terpakai dalam Infinity Downline.

2. Konsep yang diguna pakai adalah konsep networking. Upline dan Downline boleh sentiasa berhubung.

3. Pendapatan berterusan setiap bulan. Sekiranya bulan ni boleh dapat RM30,000 (bersamaan dengan 100 downline, ini setelah mengambil kira konsep 'reverse 2 up'), bulan depan pun masih akan dapat lagi RM30,000 tersebut. Inilah yang dinamakan ulangan jualan.

4. Progam ini direka untuk kekal dalam satu tempoh masa yang lama. Sebab dengan adanya pendapatan bulanan.

5. Terdapat internet sekuriti. Boleh lihat screenshot dibawah ya

klik untuk besarkan gambar. Anda akan boleh lihat ia bermula dengan https://
sama macam website maybank2u.com, ia juga menggunakan https://
ini menunjukkan pendaftaran kita melalui satu proses yang selamat


Baik, untuk entry kali ni sampai disini dahulu.

salam sejahtera,

selamat mencuba

0 comments:

Post a Comment

Cerita Pasal Blog Ni

Sertai Aku

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP