Fenomena infinity downline

>> Saturday, February 13, 2010

Betul2 tak senang duduk bila inbox mail asik penuh dengan email2 promosi yang nak invite masuk program infinity downline.

Skeptical? Off course. Bukan tak tau reputation program2 macam ni bukan betul sangat. nak2 kalau program dari malaysia, paling kuat dia boleh bertahan pun mesti dalam 6 bulan je. pastu mula la, admin lari, website kena hack la, members dah tak boleh nak access website, sudahnye... jeng2 terkena sudah.

satu masa dulu ada satu program nama pintuduit. ye2 je kawan aku suh promote site tu, tak sampai setahun pun site tu dah kena hack. protection dia langsung tak bagus. kalau tengok site tu sekarang dah jadi parking domain je. site tu memang dari malaysia, sebab admin dia aku kenal dari forum. so pengajaran yang aku dapat, kalau nak join bnda2 macam ni join la program yang memiliki internet sekurity yang bagus, yang ada protection. tengok dekat browser, ia bermula dengan https:// bukan mula dari http:// (ini boleh kita tengok bila kita nak login dalam members area)

Jadi apa yang boleh aku share pasal program ni?

Program ni macam sistem MLM sikit sebab kita nak kena carik downline. bilangan downline yang kita boleh carik adalah infinity, mungkin sebab tu jugak ia dinamakan infinity downline. setiap downline yang kita carik akan membayar RM100 kepada (ni yang best) upline. downline tu pulak kena maintain bayar Rm100 setiap bulan in case mereka nak terus berada dalam program ni.

Pendek kata, andai kata bulan ni kita ada 10 orang downline bawah kita, kita akan dapat RM1000 cash (sebb downline bayar terus ke upline, tak involve admin). jadi bulan depan, RM1000 tu memang dah konfirm2 kita akan dapat lagi. Sampai la downline2 tu dah tak nak join program ni. (tapi tak dengar lagi orang quit lepas dah join)

lepas dapat downline pertama, peserta akan dapat balik Rm100 yang mula2 dikeluarkan tu, lepas tu, downline2 sterusnya cume menyumbangkan income je dekat upline. Bijak betul mat saleh yang cipta sistem macam ni.

modus operandi yang biasa aku nampak adalah promosi melalui facebook and friendster. gempak jugak la ayat2 diorang (sape pernah baca tau la). Gunakan konsep keberangkalian, apa kebarangkalian untuk dapat 1 orang downline daripada 1000 kawan yang ada dalam friendlist? kebarangkalian untuk dapat tu memang ada, especially kalau dapat cari kawan2 yang share same interest.

So ape nak buat bile anda dipromosi dengan benda2 macam ni? irfan khairi pernah bagi tips, guna formula 'NO SCAM'

NAME-pastikan anda kenal siapa yang promote, kalau tak berani nak reveal identity besar kemungkinan si promoter ni nak mudahkan diri untuk lari kemudian hari.

OVER PROMISE- login facebook dapat duit hari2. Jana income RM50K sebulan. eh come on la.. kalau program betul2 bagus, tak perlu nak over promise sampai macam ni sekali

SEARCH- tak kisah la ape benda pun, kalau rase was2 search lah dekat internet. dekat google contohnye ada terlalu banyak info pasal infinity downline ni. kalau program tu tak listed dalam google, most probably ia scam. cari jugak dekat forum2, dekat situ biasa boleh tanye sendiri peserta yang dah pernah usahakan program ni.

CONTACT-make sure tau macam mana nak contact orang tu bila ada pape. Orang yang ada niat tak baik ni selalu sangat nyorokkan identiti mereka.

ASK-Tanya pada orang ramai, kawan2, kenalan, pakar dalam industri. Jangan hadkan bertanya pada orang yang perkenalkan je. yang penting, tanya pada orang yang tahu untuk lebih berhasil

MAKE SURE- ulang balik proses2 ni smpai la anda semua puas hati. bila korang dah sure ia tak tipu dan bukan scam, barulah take action. Ingat, no action is consider as an action.

alright sebenarnya aku teringin jugak nak story lagi banyak2 pasal infinity downline ni, tapi memandangkan aku dah siap tulis dalam blog aku, jadi korang boleh la straight pergi ke blog aku yang khas untuk membincangkan perihal infinity downline ni dekat

www.mohdsabree.com/infinitydownline


0 comments:

Post a Comment

Cerita Pasal Blog Ni

Sertai Aku

  © Blogger template Werd by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP